Virus-/hackerangreb
Virus-/hackerangreb
- Sluk ikke for din pc - så kan angrebet bedre spores
- Afbryd forbindelsen til internettet
Hvad og hvem er omfattet af angrebet?
- IT - Administrative systemer og mail mv.
- OT og drift - herunder målere, SRO mv.
- Forbrugere
- Medarbejdere
- Noget helt femte?
Kan jeg stoppe hændelsen? (Afbryd evt. internetforbindelsen)
Stop hændelsen og registrer i loggen
Du bør gemme den enkelte hændelseslog og en samlet, detaljeret hændelsesrapport på en fælles placering for din forsyning.
Det kan desuden være en fordel at oprette én mappe per hændelse, så alle informationer som mailkorrespondance, leverandøraftaler, kvitteringer fra anmeldelser mv. kan gemmes i den aktuelle mappe.
Hvor kritisk er systemet/aktivet for driften?
Hvor lang tid kan din forsyning tåle, at det ikke er i drift?
Se i din systemliste og vurder, om det interne beredskab skal aktiveres.
Er leverandører indblandet?
Kontakt leverandører
Skab overblik over, hvilke leverandører, der er omfattet.
Informer leverandører om deadline for, hvornår driften skal være genoptaget.
Sørg for at få bekræftelse fra leverandører om, at den kritiske nedetid kan efterkommes.
Skal Softværket kontaktes?
Ring 76 32 12 50
Udenfor åbningstid i nødstilfælde kan direktør Jan Elmstrøm Blaabjerg kontaktes på 51 56 96 09.